Instrukcja dla Sprzedających do Wydania 1

Jakie Usługi możesz oferować Kupującym w ramach Wydania 1?

W ramach Wydania 1 możesz oferować Usługi w trzech kategoriach opisanych poniżej.

Chmurowe Usługi Infrastrukturalne (Cloud Hosting)
Chmurowe Usługi Infrastrukturalne obejmują usługi udostępniane z infrastruktury chmury obliczeniowej służące do budowania systemów i aplikacji wraz z usługami wspierającymi i bezpieczeństwa. Są to usługi udostępniane w modelu IaaS, PaaS:

  • Infrastruktura obliczeń i aplikacje,
  • Usługi kontenerowe,
  • Sieci dostarczania treści,
  • Przestrzeń blokowa i obiektowa,
  • Magazyny i inne usługi składowania danych,
  • Bazy danych,
  • Kolejkowanie wiadomości i przetwarzanie,
  • Usługi wyszukiwania i indeksowania,
  • Archiwizacja,
  • Tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie po awarii,
  • Networking (w tym network as a service),
  • Równoważenie obciążenia,
  • Bezpieczeństwo infrastruktury i platformy,
  • Monitorowanie,
  • Rozproszona ochrona przed atakami typu „distributed denial of service” (DDoS),
  • Zapora ogniowa i wykrywanie wtargnięcia oraz pozostałe usługi infrastrukturalne świadczone w innym modelu niż IaaS i PaaS.

Oprogramowanie Chmurowe (Cloud Software)
Oprogramowanie Chmurowe obejmuje gotowe rozwiązania informatyczne udostępniane w modelu usługi (SaaS) realizujące określone funkcje i procesy biznesowe gotowe do użytku przez użytkowników końcowych, najczęściej rozliczane w modelu subskrypcyjnym. Są to kompletne rozwiązania z różnych obszarów:

  • Księgowość i finanse,
  • Analiza biznesowa,
  • Bezpieczeństwo aplikacji,
  • Praca zespołowa,
  • Kreatywność,
  • Projektowanie i publikowanie,
  • Zarządzanie relacjami z klientami (CRM),
  • Elektroniczne zarządzanie dokumentami i rekordami (EDRM),
  • Opieka zdrowotna,
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi i pracownikami,
  • Technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT),
  • Prawne,
  • Marketing,
  • Zarządzanie operacyjne,
  • Zarządzanie projektami i planowanie,
  • Sprzedaż,
  • Szkoły, edukacja i biblioteki,
  • Narzędzia programistyczne,
  • Transport i logistyka.

Wsparcie Usług Chmurowych (Cloud Support)
Wsparcie Usług Chmurowych obejmuje wszelkie usługi wsparcia w zakresie zarówno Chmurowych Usług Infrastrukturalnych jak i Oprogramowania Chmurowego:

  • Dobór usług chmurowych – planowanie (presales),
  • Projektowanie chmurowych i hybrydowych rozwiązań informatycznych,
  • Konfiguracja, wdrażanie lub migracje usług i oprogramowania w chmurze obliczeniowej,
  • Kontrola jakości i testowanie wydajności usług i oprogramowania chmurowego,
  • Zarządzanie (ciągłe zarządzanie) i Zarządzanie bezpieczeństwem usług chmurowych,
  • Integracje,
  • Usługi IP (ISV),
  • Szkolenia i certyfikacja,
  • Licencjonowanie w kontekście usług chmurowych.

Jak wypełnić Deklarację Sprzedającego?

Aby oferować Usługi w ZUCH, należy wypełnić Deklarację Sprzedającego do Wydania 1. Jeśli nie wypełnisz Deklaracji Sprzedającego, wszelkie usługi oznaczone jako ukończone nie zostaną automatycznie przesłane do publikacji i nie będą widoczne dla Kupujących.

Deklarację stanowi ankieta pogrupowana w następujących kategoriach pytań:

  • Regulamin ZUCH;
  • Wymagania podstawowe (PZP, ZUS, US);
  • Wymagania formalne, RODO;
  • Cyberbezpieczeństwo i certyfikaty;
  • Odpowiedzialność i audyty;
  • Umowy, licencjonowanie i usługi;
  • Ciągłość usług i wdrożenia;
  • Ceny, ograniczenia i wsparcie;
  • Zakończenie Umowy i wsparcie;
  • Oświadczenia końcowe.

Każda kategoria pytań stanowi osobny arkusz formularza pytań, na które musisz odpowiedzieć. Zaakceptowanie odpowiedzi powoduje przejście do następnej kategorii pytań. Brak udzielenia odpowiedzi na chociaż jedno pytanie w danej kategorii i próba przejścia do następnej kategorii skutkuje utratą wszystkich odpowiedzi w ramach kategorii, z której przechodzisz.
Rzetelne wypełnienie Deklaracji Sprzedającego do Wydania 1 stanowi potwierdzenie Twojej wiarygodności na rynku cyfrowym dla administracji publicznej. Dlatego będziesz weryfikowany przez Operatora ZUCH. Przygotuj odpowiednie oświadczenia i dokumenty wskazane w ankiecie, ponieważ możesz zostać poproszony o ich dostarczenie w procesie weryfikacji przez Operatora ZUCH. Operator ZUCH nie udostępnia tych dokumentów Kupującym.

Również w procesie zawierania Umowy z Kupującym będzie wymagane dostarczenie stosownego oświadczenia oraz dokumentów potwierdzających.

Aby wypełnić Deklarację:

  1. Należy zalogować się na swoje konto Sprzedającego.
  2. Następnie należy przejść do „Twoja aplikacja: Wydanie 1” i kliknąć „Kontynuuj aplikację”. Nastąpi przekierowanie do strony Aplikuj do Wydanie 1.
  3. W następnym kroku należy kliknąć „Edytuj Deklarację Sprzedającego”.
  4. Kontynuuj wypełnianie formularza ankiety zgodnie z wymaganiami formularza.

Jak wygląda proces publikacji Usług w ramach Wydania 1?

Po złożeniu Deklaracji Sprzedającego do Wydania 1 Sprzedający może zgłaszać niezależnie poszczególne Usługi do publikacji. Po akceptacji danej Usługi przez Operatora ZUCH zgłoszone przez Sprzedającego Usługi będą widoczne dla Kupujących, o ile Sprzedający wypełnił prawidłowo Deklarację Sprzedającego.

Jak sprzedawać swoje Usługi?

  1. Operator ZUCH może zaakceptować otrzymane Usługi przekazane do akceptacji i przeglądać Deklaracje. Zaakceptowane Usługi będą widoczne dla Kupujących. Operator ZUCH może odrzucić Usługi, wtedy wracają one do Sprzedającego.
  2. Kupujący widzi w swoim panelu Oferty Sprzedających i może je przeglądać.
  3. Kupujący na podstawie informacji o Usłudze tworzy zapytanie ofertowe i pozostałe wymagane dokumenty do postępowania zakupowego.
  4. Kupujący ogłasza postępowanie lub jeżeli kwota jest poniżej zaplanowanego budżetu zamówienia robi porównanie Ofert i wybiera najkorzystniejszą Ofertę i kontaktuje się z wybranym Sprzedającym.
  5. Sprzedający potwierdza Ofertę i dostarcza wszystkie wymagane dokumenty, aby sfinalizować Umowę.
  6. Sprzedający i Kupujący podpisują Umowę.
  7. Sprzedający udostępnia Usługę Kupującemu.
  8. Kupujący dzieli się swoimi doświadczeniami z Operatorem ZUCH wypełniając ankietę do wyeksportowanego wyszukiwania w zakresie podpisanej Umowy.

Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami. Udzielimy Ci wsparcia. Napisz do nas na adres e-mail: chmura@mc.gov.pl.